شمع موتور کاربراتور سایپا دست 4عددی

تومان 115,000

17 عدد در انبار
17 عدد در انبار
فهرست علاقه مندی ها افزودن برای مقایسه

توضیحات

مناسب برای پراید کاربراتور

کاربرد شمع موتور چیست ؟

وظیفه ی شمع موتور آتش زدن یا بهتر بگم انفجاره!!

شاید در نگاه اول براتون عجیب بیاد و بگید : ( انفجار یعنی چی ، این نویسنده هم شوخیش گرفته.) ولی واقعیت همینه، بزارید بیشتر براتون توضیح بدم تا بفهمین که منظورم از انفجار چیه.

بزارید با یک سوال کوتاه شروع کنم: خودرو چطور روشن میشه؟ الان با خودتون میگید: این دیگه چه سوال راحتی بود، خب استارت میزنیم و خودرو رو میشه دیگه. جوابتون درسته ولی این فقط حدود 20 درصد از جوابه !!! وقتی استارت میزنین، سوخت به وسیله ی پمپ با سرعتی خیلی زیادی به موتور منتقل میشه و توسط سوزن انژکتور به شکل یک بخار کاملا متراکم درمیاد و حالا میدونید چی میشه؟ بله شمع که در این سوخت متراکم غرق شده یک جرقه میزنه و بعد بوم !! سوخت منفجر میشه و خودرو به حرکت میوفته.

 

 

شمع چی بگیرم، یه پلاتین ، دو پلاتین و…

شما هم احتمالا از مکانیکتان شنیدید که شمع 2 پلاتینش خوبه و موقع خرید شمع میبیند قیمت شمع یک پلاتین و دو پلاتین متفاوته، حتما به خودتون میگید که این پلاتین اصلا چی هست و به چه دردی میخوره. جوابتون پیش منه ! پلاتین و یا زمان شمع دقیقا همونجایی از شمع که جرقه زده میشه و میتوان آن را به دوقسمت تک و چند ( 2،3،4 ) پلاتین تقسیم کرد.

و حالا این دو چه فرقی با هم دارند ؟

برخلاف باور عموم مردم، که فکر میکنند دو پلاتینه بودن یعنی جرقه قوی تر ودر نتیجه شتاب بیشتر خودرو است، تفاوت شمع چند پلاتین و تک پلاتین در اینه که وقتی جرقه در پلاتین زده میشود باعث خوردگی قطب منفی ( فلز بالای شمع) که به مرور زمان این قطب منفی فرسوده میشود و وقتی به جای یک قطب منفی چند قطب وجود داشته باشه، دیگه فشار کامل رو یک قطب نیست و در نتیجه عمر طولانی تری دارند.

 

 

چرا شمع خراب میشه ؟

 

حالا بهتره بدونیم که چه زمانی و به دلایلی شمع موتور خراب میشه:

زمان : شمع هم از قطعات مصرفی است که بعد از زمان خاصی باید تعویض شود، پیشنهاد میشه که شمع ها رو هر 20 هزار کیلومتر بررسی کنید و اگر نیاز به تعویض داشت عوضش کنید.

حرارت بالا: یکی دیگر از دلایل خرابی زودهنگام شمع، دما بالا و گرما بیش از حد است. چون در بعضی مواقع اشتباه در زمانبندی احتراق هوا و ترکیب سوخت داخل سیلندر قبل از جرقه، باعث گرمای بیش از حد شمع میشه.

نشت روغن: احتمال نشت روغن در صورتی که خودرو در دوره های مناسب بررسی  نشود، اجتناب ناپذیره چون درز های آب بندی شده در یک زمان طولانی ممکن است ازبین برود و در صورت برخورد روغن با سر شمع، شمع معیوب میشود.

علائم خرابی شمع چیه؟

 

 

-سخت کار کردن موتور در حالت ثابت

-مصرف سوخت زیاد

-خام سوزی

-نبود قدرت هنگام شتاب گیری

بهتر بگم که اگر هم این علائم در خودروی شما بروز کرد، نمیشه به طور یقین گفت مشکل از شمع چون سیستم موتور و حرکت خودرو خیلی به هم وابسته است ولی خب نشون دادن خودرو به یک متخصص هم خالی از لطف نیست.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نوشتن دیدگاه